gnor schreef :
Raad van State: Dragen burqa is eigen keuze vrouw
Het is niet aan de regering om gezichtsbedekkende kleding als de burqa te verbieden. Vrouwen mogen zelf weten of ze het gewaad dragen.
Schiet er als politie, i.v.m. angst voor een aanslag, een neer en niemand draagt de burka meer.
Natuurlijk mogen vrouwen zelf weten of ze de burka aantrekken, aldus de RvSt, de nevengeschiktheid bestaat echter niet als je prioriteiten stelt.
Het probleem is NOG NIET eens ivm terrorisme...
Maar wat ik niet begrijp is dat Links pertinent weigert in te zien/toe te geven in hoeverre veel vrouwen worden onderdrukt onder de islam... Veel Islamitische vrouwen hebben geen keuze en MOETEN die burka dragen van hun man, van de kuisheidspolitie in thuisland, van de khomeini, van de ayatollah...
Weten jullie hoeveel meisjes na hun middelbare schoolopleiding naar "thuisland" worden teruggestuurd en worden uitgehuwelijk om schande in de familie te voorkomen omdat hier in het Westen de hormonen te vrij mogen ronddwarrelen.
En hoeveel van die meisjes uit Europa, vaak met Europese moeder, maar ook met beide ouders uit thuisland, zich opeens in een achterlijke buurt vinden en na de uithuwelijking zomaar opeens die burka aan MOETEN!???
Ik zelf heb een vriendin in de UK, die twee vriendinnen heeft, zusjes van Engelse moeder... die overkwam het ook. De ellende die zij hebben moeten doorstaan om weer terug te komen naar Engeland... Jarenlang...
Er zijn zelfs drie boekjes over uitgegeven, vertaald naar het Nederlands...
Zal morgen de titels geven. Volledig waar gebeurd verhaal en zij zijn ook nog de enige niet!
Laten we wel wezen... hoeveel moslima's studeren echt echt door en hoeveel vind je er echt op hogere posities?
En de meeste moslima's hier worden echt keurig uitgehuwelijkd, of de NEderlandse jongen moet moslim worden. Iets anders bestaat niet voor de meisjes!
En er zijn nog veel boeken geschreven door moslima's die deze ellende hebben doorstaan... Of andere ellende, zoals het boek van de schoonzus van Osamma BinLaden.. getrouwd met een van de vele broers van Osamma... Ook het lezen waard!
Ik snap die K@lere regenten gewoon niet hier in Nederland... Eerlijk!